ЯК ВЫГЛЯДАЕ ПОЗНАНЬСКІ АНАЛАГ МІНСКАЙ КАСТРЫЧНІЦКАЙ
Па ўсёй Польшчы прамысловыя будынкі, узведзеныя на мяжы ХІХ і ХХ стагоддзяў, набываюць новае жыццё.

Зялёны партал наведаў падобныя архітэктурныя аб'екты, што кардынальна змянілі функцыі. Гэта будынкі ў так званым "цагляным стылі", што можа мець рысы эклектыкі, неаготыкі, нацыянальнага рамантызму.
Stary Browar
Познань – цэнтр велькапольскага ваяводства (заходняя частка краіны). Аграмадны будынак , што займае цэлы квартал і калісьці быў броварам, цяпер месціць гандлёвы і арт-цэнтр, гатэль, шматлікія бары і рэстараны.
Stary Browar знаходзіцца ў цэнтры горада і проста зачароўвае спалучэннем старой кладкі з чырвонай цэглы і новых шклофасадаў.
Першы будынак бровара з'явіўся ў 1844 г., калі Познань уваходзіла ў склад Прусіі, пашырыўся ў 1890 г. у тыповым для прамысловай архітэктуры таго часу "аркадным стылі" (rundbogenstil), моцна пацярпеў у гады Другой сусветнай вайны, потым зноў перабудоўваўся.
Працаваў да 1980 г., потым паступова разбураўся. Перад адкрыццём сучаснага цэнтра ў 2003 г. аб'ект быў моцна разбудаваны, з продажам зямлі для яго здарыўся карупцыйны скандал.
Падчас перабудовы была ўжыта канцэпцыя 50/50: палова плошчаў аддадзена пад камерцыйныя аб'екты, а палова – пад культурныя. Канцэпцыя адлюстравана ў назве Blow Up Hall 50 50, што месціцца ў складзе цэнтра. Аб'ект спалучае арт-галерэю і гатэль, які The Guardian у 2009 г. назваў "самым футурыстычным гатэлем у свеце".
Там няма рэцэпцыі і нумарацыі пакояў, а замест ключоў госці атрымліваюць айфон, што "прыводзіць" да патрэбнага памяшкання і "адмыкае" дзверы. На сваім сайце Stary Browar паведамляе, што лічыць сябе "месцам, дзе жыццё сустракаецца з мастацтвам".
На тэрыторыі цэнтра Stary Browar месцяцца шматлікія арт-аб'екты, у тым ліку інсталяцыя мастака беларускага паходжання Лявона Тарасевіча. Яго "фірмовы стыль" – рознакаляровыя гарызантальныя палоскі, якія ён наносіць на самыя розныя паверхні. Тарасевіч нарадзіўся ў 1957 г. у вёсцы Валілы на Беласточчыне, часта падкрэслівае сваё беларускае паходжанне. Выкладае ў варшаўскай Акадэміі мастацтваў.
Гэтыя прыклады – не адзіныя ў Польшчы. Частка будынкаў тэкстыльнай фабрыкі ў Лодзі перароблена ў комплекс "Мануфактура", што яднае арт-аб'екты, гандлёвы цэнтр, элементы турыстычнай інфраструктуры. У Гданьску рэнаваная вуліца Электрыкаў на тэрыторыі верфі, дзейнічае цэнтр "Гарнізон культуры" (а раней тут былі баракі). Як бачым, усе праекты новага жыцця прамысловых будынкаў так ці інакш утрымліваюць культурніцкі складнік.
Улучэнне адноўленых прамысловых будынкаў у архітэктуру горада – не толькі польскі, а і агульнаеўрапейскі трэнд.Нядаўна "Зялёны партал" пісаў, як гэта зроблена ў Таліне. Вялікі інтарэс і да нерэнаваных будынкаў. Напрыклад, дзейнічае Еўрапейскі маршрут індустрыяльнай спадчыны (ERIH), куды ўнесена і некалькі пунктаў у Беларусі.
Фотагалерэя старонкі
Тут вы можаце павялічыць фота і пабачыць больш фотаздымкаў, якіх не было вышэй